Od začátku letošního roku Čína podepsala se čtyřmi zeměmi včetně Nikaraguy, Sýrie, Argentiny a Malawi mezivládní dohodu o spolupráci o společné výstavbě „Pásma a Stezky“. Čína dosud signovala více než 200 dokumentů v rámci této iniciativy se 149 zeměmi a 32 mezinárodními organizacemi. Spolupráce se tak neustále rozšiřuje.
Tváří v tvář čím dál složitější celosvětové situace udržoval čínsko-evropský železniční expres bezpečné domácí klíčové železniční uzly a hlavní přepravní kanály. Jeho provoz je stabilní a efektivní a vykazuje silný rozvoj. V prvním čtvrtletí vyjelo na zmíněnou trasu 3 630 vlaků, které přepravily 350 tisíc kontejnerů, což představuje meziroční nárůst o sedm, respektive devět procent. Po dobu 23 po sobě jdoucích měsíců vyrazilo na cestu nad tisíc vlaků, což zajistilo stabilitu dodavatelského řetězce mezinárodního průmyslu.
Čínsko-evropský železniční expres je důležitým kanálem pro pozemní nákladní dopravu mezi Čínou a Evropou. Propojuje Čínu a země podél „Pásma a Stezky“ a zkracuje přepravní dobu pro vývoz zboží.