Dne 6. ledna byl poprvé uveden do provozu nový typ vysokorychlostního vlaku Fuxing pro extrémně chladné oblasti, který dosahuje rychlosti až 350 km/h. Vyvinul jej Institut pro výzkum a vývoj vysokorychlostních vlaků v Pekingu. Jeho ředitel Zhou Song uvedl, že vlak snese teploty kolem -40°C. Jezdit by měl na vysokorychlostní trati spojující Peking a Harbin na severovýchodě Číny v extrémně chladných oblastech.
„Nervový systém“ vlaku se skládá ze stovek přípojek, délka kabelů přesahuje 240 kilometrů, uvedl Xia Sen ze servisní služby pro lokomotivy CRRC Qingdao Sifang Locomotive and Rolling Stock Co., Ltd. Poukázal na to, že v extrémně chladném prostředí je rozvodná elektrická skříň náchylná ke kondenzaci vody, což ovlivňuje bezpečnost „nervové soustavy“.
Rám rozvodné skříně byl proto pokryt vrstvou keramického porézního materiálu. Kondenzovaná voda vytvářená studeným vzduchem se uloží v pórech. „Když teplota prostoru pro cestující vzroste, může se kondenzovaná voda přirozeně odpařovat,“ řekl Lu Jianguo, zástupce ředitele institutu pro výzkum a vývoj vysokorychlostních vlaků.
Nádrže na vodu, nádrže na nečistoty a vodní potrubí vlaku jsou navíc pokryty hustým „bavlněným potahem“, v němž je elektrický topný drát. Pokud jde o brzdění, nový typ vysokorychlostního vlaku poprvé použil automatické funkce proti zamrznutí.
V současné době je v provozu celá řada vysokorychlostních vlaků Fuxing, které jezdí rychlostí od 160 do 350 kilometrů za hodinu. Ke konci loňského roku byly národní železnice vybaveny 1036 vlakovými soupravami řady Fuxing, které najely 836 milionů kilometrů a přepravily 827 milionů cestujících.